FSX - VOR navigation ?
SpookiePower
2008-04-02 18:19:34 UTC
Jeg har lavet en flightplan gennem europa via VOR-TO-VOR
men er lidt forvirreret vedr de forskellig instrumenter.

Som jeg har forstået det, så har en VOR en frekvens og en
retning som man nærmer sig med. Jeg har tastet VOR frekvensen
ind i NAV1 radioen og drejet på HSI instrumentet, den gule pil,
så den peger på den kurs, som er imod VOR'en. Som jeg kan forstå
skal man være inden for ca 50nm for at kunne modtage signaler fra
en VOR, hvilket jeg også er. Jeg har sat autopiloten på NAV men syntes
ikke at min flyver (Mooney Bravo) flyver i retning af VOR'en.
Drejer jeg på joysticket, så drejer flyet og holder den retning.

Hvad gør jeg forkert ?
t***@test.com
2008-04-18 14:05:26 UTC
On Wed, 02 Apr 2008 20:19:34 +0200, SpookiePower
Post by SpookiePower
[...]
Du skal slå autopiloten til, og derefter tænde for nav1.

Håber det var svaret

Steen