Tornado spillet :D
Michael 'Silver'
2008-09-20 21:45:19 UTC
Hejsa folkens.

Jeg sad og ryddede op i mine skabe forleden og faldt over alle mine gamle
amiga/pc spil fra starten af 90'erne og frem og imellem dem alle og iøvrigt
den tungeste af dem alle fandt jeg det gode gamle flysim Tornado.

Jeg blev nysgerrig igen og følte vingesuset fra nostalgiens stepper dengang
man sad og gennemgik de forskellige metoder til at aflevere en bombe på det
rigtige sted og undgå AAA flakken.

En af mine absolutte favoritmetoder og også en af de sværeste var den med at
slynge bomben op i en bue imens man foretog et loop og fløj væk fra målet
idet bomben så i den ballistiske bue skulle ramme målet....skidesvært og
vildt skønt når man så bomben ramte lige helt perfekt i målet fordi man så
havde forstået konceptet til fulde og var istand til at gøre det i praksis.

Det tog dog mange mange forsøg før den var lige i plet.

Der var jo også vildt meget planlægning da man skulle sørge for at ens
medpiloter (NPC) skulle ramme målene på samme tid for at skabe størst mulig
forvirring. Alle de aspekter gjorde det spil til det bedste flysim i 90'erne
efter min mening.

Selvom jeg ikke har fået spillet til at køre på XP så er jeg faktisk gået
igang med at læse manualen igennem, bare for sjov skyld og så finde minderne
frem i de mørke grotter af hukommelsen.

Det jeg så ville høre om her er om der findes flysimulatorer der simulerer i
samme detaljegrad som Tornado spillet gjorde?. Det er jo nok mest henvendt
til bombesimulatorer men hvilke der eksisterer idag er mig ubekendt.

Jeg søger IKKE gamle sims, altså mht. æraen (WWII), det er simulatorer der
opererer i nutiden.

Mvh
Michael. Silver.
Morten Lund
2008-09-24 08:08:20 UTC
Post by Michael 'Silver'
[...]
Hej Michael!

Jeg fik aldrig selv spillet Tornado, da jeg først fik en reel computer
noget senere; men jeg er ret sikker på at du kan finde hvad du leder
efter i Falcon 4, og dens nyeste inkarnation: F4:AF (Falcon 4: Allied
Force) - jeg har spillet det en hel del, og F-16 har en DTOS mode i
bombesigtet, så du kan smide med dine bomber som du lyster.

Det skulle være til at få, stadigvæk, og rimelig billigt - Grafikken
er ikke det allervildeste, men det virker, og du finder ikke samme
grad af detalje ret mange andre steder. Der er vist desværre ingen
flyvbare tornadoer i den.

.Morten
Michael 'Silver'
2008-10-01 17:39:47 UTC
[...]

Det spil har jeg skam haft igennem kværnen og syntes det er flot og fint,
men der var sgu noget specielt over det tornado der :D. Så jeg må nok lade
det være ved minderne.

Mvh
Silver.