FSX - Grafikkort ?
SpookiePower
2008-01-10 14:05:51 UTC
Jeg skal have købt mig et grafikkort der kan afvikle
FSX uden for meget "hak", men er i tvivl om hvad jeg
skal gå efter. Jeg har prøvet demoen, man kan hente
gratis, og der er godt med "hak" i spillet.

Jeg har en Pentium 4 - 3 ghz med 1Gb ram.

Jeg har kigget på disse to kort, men er det noget
som kan anbefales ?

ASUS EN8500GT SILENT MAGIC/HTP (512 MB) 666mhz
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390722

ASUS EN8500GT SILENT/HTD (256 MB) 800mhz
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381092
Thomas Møller Nielsen
2008-01-10 20:12:10 UTC
Jeg ville starte med at købe 1gb mere ram. Min pc har 2gb og bruger over 50%

Du skal nok ofre lidt mere på grafikkort, måske dette
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396627

mvh Thomas
SpookiePower
2008-01-11 06:07:19 UTC
Post by Thomas Møller Nielsen
[...]
Det er kort er dobbelt så dyrt, som det jeg selv havde kigget på.
Tror du ikke, at jeg med de to kort jeg fandt, vil have en flyvetur
uden "hak" i FSX ?
S. Hansen
2008-01-11 08:22:58 UTC
On Thu, 10 Jan 2008 15:05:51 +0100, SpookiePower
Post by SpookiePower
[...]
FSX er nok et af de mest krævende grafikspil der findes i øjeblikket.

Jeg køre på en 5,2Mhz med et 8800GTS grafikkort, og jeg tør slet ikke
tænke på at sætte grafik till Max.

Dog kan jeg med denne maskine køre FS9 med alt sat på MAX. :-)

Men hvis du kan leve med at skrue ned for effekter - opløsning, og det
visuelle kan du få FSX til at køre gnidningsløst på stort set alle
maskiner.

Så køb det kort du har råd til, og brug så lidt tid på at finde ud af
hvad du kan tillade dig at slå til/fra for at få en glidende flyvning.

Det er jo også en smagssag hvad man gerne vil se når man flyver.

Det er selfølgelig dejligt at kunne se mange detaljer, men det der
tæller i FSX er så absolut at sætte flyet sikkert ned på landingsbanen
:-)

MVH
Steen
MartinK
2008-01-12 00:02:35 UTC
Post by S. Hansen
[...]
Hvad er det for en cpu? Går ud fra du mener Ghz? ;)

Vh Martin.
S. Hansen
2008-01-14 08:00:39 UTC
Post by MartinK
Post by S. Hansen
[...]
Undskyld jo selfølgelig mente jeg Ghz. og så er det en athlon duel
core.

Og så køre jeg med vista, da jeg syntes grafikken i FSX er lang
flottere end hvis jeg bruge XP.

Tak for din korrektion.

Steen
MartinK
2008-01-15 16:53:26 UTC
Post by S. Hansen
Post by MartinK
Post by S. Hansen
[...]
Er enig med hensyn til grafikken; DX10 er bare flottere end DX9 i FSX!

Kan stadig ikke helt fatte hvilken cpu du har som løber så hurtigt...
Den hurtigste dual core AMD cpu jeg kender er en Atlon 64 X2 6400+,
og den kører 3,2 Ghz... ?

Martin.
SpookiePower
2008-01-15 18:53:04 UTC
Post by MartinK
Kan stadig ikke helt fatte hvilken cpu du har som løber så hurtigt...
Den hurtigste dual core AMD cpu jeg kender er en Atlon 64 X2 6400+,
og den kører 3,2 Ghz... ?
Martin.
ja, med den hastighed, undre det mig at du ikke kan
køre i højeste opløsning. Men det "hakker" måske stadig.
S. Hansen
2008-01-16 11:06:24 UTC
On Tue, 15 Jan 2008 19:53:04 +0100, SpookiePower
Post by SpookiePower
Post by MartinK
[...]
Jeg køre i højesteopløsning, men kan ikke slå alt gejlet til.

Jeg startede iøvrigt med en opløsning på 1024 x 768, og var meget
skuffet over frameraten på mit nye 8800gts grafikkort.

Så fik jeg ved en fejl sat opløsningen op til vistnok 1280x1024 og så
kom der gang i frameraten.

Så nu køre jeg med max opløsning da det giver en bedre framerate end
1024 x 768.

Det sure er så, at jeg har en ekstra skærm der max kan klare 1024x768,
så når jeg insistere på at have to skærme på FSX, må jeg leve med
hakkeriet :-(

Det har ikke været muligt at overbevise den lokale indkøbschef, om
nødvendigheden af at have 2 gode skærme.
Men har i nogle gode argumenter skal de være velkomne. :-)

Steen
S. Hansen
2008-01-16 10:41:46 UTC
Post by MartinK
Post by S. Hansen
Post by MartinK
Post by S. Hansen
[...]
Jeg glemte også plusset altså 64 X2 5200+ sorry

Håber det er klart nu :-)

Tog det måske som lidt af en selfølgelighed at når det er en Athlon så
angives hastigheden med et + efter.

Steen
MartinK
2008-01-16 18:59:02 UTC
Post by S. Hansen
[...]
Ahh ok, sådan en ;-)
Den arbejder altså med en hastighed på 2,6Ghz og ikke 5,2Ghz.
Happy flying!

Martin.
SpookiePower
2008-01-18 12:35:54 UTC
Post by MartinK
Ahh ok, sådan en ;-)
Den arbejder altså med en hastighed på 2,6Ghz og ikke 5,2Ghz.
Happy flying!
Så er jeg også med :)
Var godt nok nervøs for at en 5.2Ghz lavede "hakker".