Hardwarekraf til FSX
Torben R. Soerensen
2006-11-12 12:12:32 UTC
Jeg overvejer i den nærmeste fremtid at investere i en ny computer og i den
forbindelse vil jeg høre hvilke hardwarekrav der vil være for at få et
rimeligt udbytte af FSX

Torben
ct
2006-11-14 18:30:51 UTC
jeg ville se mig om efter et geforce 8800gtx og en core2 processor...altså
de dyre ting.
(efter at have prøvet demoen)
ct
Torben
Dorph
2006-11-14 20:50:51 UTC
"> jeg ville se mig om efter et geforce 8800gtx og en core2
processor...altså
Post by ct
de dyre ting.
(efter at have prøvet demoen)
Det har jeg lige gjort - core2 duo e6600 + gf8800gtx + 2gb ram- FSX
kan stadig uden problemer tvinge processoren i knæ - meeen spillet
kører ganske godt nu. Det sørgelige er at se i performance monitor (alt ctrl
del)
at det kun er den ene processorkerne der slår hovedet imod loftet og den
anden næsten er idle. For dårligt af MS at de ikke har formået at få spillet
til
at udnytte begge kerner når core2 duo og spillet er udkommet næsten
samtidigt.

Peter
2006-11-15 17:08:49 UTC
Post by ct
[...]
Uden at kunne huske hvor, læste jeg en udtalelse fra een af udviklerne
fra MS. Han fortalte nettop, at spillet ikke understøtter core2.

Jeg står ellers i samme situation mht at købe nyt, men overvejer
alvorligt om ikke en update fra 1 til 2 GB Ram og et nyt stærkt
grafikkort skulle give en god spilleoplevelse...

Mvh
Peter
Klaus (DK)
2006-11-15 22:12:37 UTC
Post by Peter
Uden at kunne huske hvor, læste jeg en udtalelse fra een af udviklerne
fra MS. Han fortalte nettop, at spillet ikke understøtter core2.
Det er korrekt. Der er dog en lille fordel alligevel, for man kan lade
FS køre alene på den ene core og alt andet på den anden. Det kan altså
godt mærkes. Jeg har skiftet fra en AMD 1700+ med 786 M RAM til en AMD
64 X2 3800+ med 3G RAM. Jo, det spiller ;-)
VH
Klaus
Peter
Claus Albæk
2006-11-16 17:18:24 UTC
Post by Torben R. Soerensen
[...]
Du skal edermame trække høje opløsninger for at få brug for et 8800gtx
kort. brænd hellere $ af på CPU til FSX.
Nicolai
2006-11-16 19:00:41 UTC
Post by Claus Albæk
Du skal edermame trække høje opløsninger for at få brug for et 8800gtx
Åbenbart ikke i FSX
Post by Claus Albæk
kort. brænd hellere $ af på CPU til FSX.
Nej i MHZ siden den kun kan bruge en core.

Pinligt MS.
Claus Albæk
2006-11-17 18:00:33 UTC
Post by Nicolai
Post by Claus Albæk
Du skal edermame trække høje opløsninger for at få brug for et 8800gtx
Åbenbart ikke i FSX
Har du nogle url's der viser at det er, en tidligere kollega har et 8800
kort og han kan ikke skrue højt nok op på tingene til at give det kort
sved på panden
Post by Nicolai
Post by Claus Albæk
kort. brænd hellere $ af på CPU til FSX.
Nej i MHZ siden den kun kan bruge en core.
Køb en Athlon FX 7* f.eks eller overclock en X6800.
Post by Nicolai
Pinligt MS.
Hvorfor pinligt? det er indædt svært at programmere spil til flere
kerner og på ingen måde gængs praksis at gøre.
Klaus (DK)
2006-11-17 23:17:59 UTC
Sikke noget vrøvl
Claus Albæk
2006-11-21 14:14:40 UTC
Post by Klaus (DK)
Post by Claus Albæk
Post by Nicolai
Pinligt MS.
Hvorfor pinligt? det er indædt svært at programmere spil til flere
kerner og på ingen måde gængs praksis at gøre.
Sikke noget vrøvl
Er det vrøvl? Valve er først lige kommet med et framework... fanebæreren
for flerkerne spil skulle være den næste Unreal, den er her heller ikke
endnu... hvor mange spil kender du der gør stor brug af det.. jeg kan
umiddelbart huske COD2 og doom3/quake4.
Nicolai
FM har gjort det i snart 2 år :)
Claus Albæk
FM ?
Emil Jensen [2100]
2006-12-03 19:30:09 UTC
Post by Nicolai
FM har gjort det i snart 2 år :)
FM ?
Football Manager serien?
Claus Albæk
2006-12-05 18:17:15 UTC
Post by Emil Jensen [2100]
Post by Nicolai
FM har gjort det i snart 2 år :)
FM ?
Football Manager serien?
Hvis det er den han mener så er der en unægtelig forskel på at flere
kerner arbejder sammen om 'samme spil' frem for at simulere flere
enkelte fodbold kampe... det er jo der hele kunsten ligger, at balancere
tingene sammen. trådene i FM berører jo ikke hinanden som de gør i et
spil som f.eks Quake4 etc etc. Det kan med andre ord ikke sammenlignes.