Joystick
Thomas Møller Nielsen
2007-09-28 20:18:47 UTC
Hej gruppe

Jeg tænker på at købe Flight Sim X,
kan nogle komme med gode foreslag på et godt joystick, da jeg
flere steder har læst at det er en god ide.

mvh
Thomas
Mads
2007-09-29 09:00:34 UTC
Logitech Extreme 3D Pro
Præcist, solidt og billigt

mvh Mads
the hansens
2007-09-29 12:36:33 UTC
Post by Mads
Logitech Extreme 3D Pro
Præcist, solidt og billigt
mvh Mads
Logitech freedom her. Har fået en del tæv undervejs, men stadig præcist,
solidt og billigt,som Mads skriver. Dog er der nogle der mener at freedom er
noget lort (undskyld sproget), men det har da ikke svigtet mig endnu, selv
efter 1 1/2 års tid (tror jeg nok ;-) ).
mvh Søren
Thomas Møller Nielsen

mvh Søren
Mads
2007-09-30 22:33:58 UTC
On Sun, 30 Sep 2007 16:47:42 +0200, "Thomas Møller Nielsen"
Post by Thomas Møller Nielsen
Mange tak.
Jeg har forelsket mig i Force 3D Pro, men det er vel også ok
mvh Thomas
Tjae, måske du er mere heldig end jeg var.

Købte et Force 3D Pro, men det holdt kun i ca 1 måned
før noget i basen sagde knæk og joysticket blev slapt
som en overkogt nudel. Da jeg ville ha det byttet, påstod
de i butikken at jeg havde mishandlet det.
OK, det går da lidt hårdt til når man bliver grebet af et spil,
men det burde mekanikken i joysticket da være designet
til at overleve. ( og jeg er da bestemt ikke typen der kan
rive telefonbøger over ) ;o)

Mit Extreme 3D Pro har nu kunnet tåle mine tæsk i
snart 2 år og det virker stadig fint. Det bliver brugt
til luftkampe hver eneste dag i Wings Of War

mvh Mads
Silver
2007-10-03 20:36:09 UTC
Post by Mads
Tjae, måske du er mere heldig end jeg var.
Også her da, jeg var en af dem som var uheldig hvor joysticket kom til at
lide af den trælse trækken til venstre selvom man rekalibrerede......hader
det joystick og logitech.

Silver.

Morten Wartou
2007-09-30 16:21:18 UTC
Post by Thomas Møller Nielsen
Hej gruppe
Jeg tænker på at købe Flight Sim X,
kan nogle komme med gode foreslag på et godt joystick, da jeg
flere steder har læst at det er en god ide.
Drop Flight Sim X, og køb Condor i stedet (www.condorsoaring.com) - det er
en svæveflyvesimulator, hvor man virkelig får fornemmelsen af at flyve,
flyet føles som et fly, ikke en gang uheldige Microsoftprogrammørers
misfortolkning af de fysiske love. :) Desuden er der langt mere udfordring i
at flyve i et svævefly. Condor er eminent til konkurrenceflyvning, og man
kan flyve op til 32 personer på en server. Der afholdes ganske store
konkurrencer, med adskillige hundrede deltagere.

Nå, det var jo ikke det du spurgte om. Men jeg har heldigvis også et svar på
dit spørgsmål. Saitek X52 er simpelthen fænomenalt godt, det er et komplet
HOTAS-sæt med både joystick og throttle. Det er uhyre præcist, og efter et
par års hårdt slid, kører mit stadig som var det nyt. Det er dog ikke helt
billigt - 8-900 kr. Til Condor er det ideelt, og jeg mener ikke man kan få
en bedre løsning - throttlehåndtaget sættes til at være luftbremse (en ret
essentiel funktion i et svævefly), og skyderen (en "slider" der kan rykkes
trinløst frem og tilbage, sidder på toppen af throttlehåndtaget) sættes til
trim.
--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou
Thomas Møller Nielsen

Morten Wartou
Morten Wartou
2007-09-30 20:37:14 UTC
Det er ikke absolut nødvendigt - men jeg vil anbefale det. I et rigtigt
svævefly er pedalerne absolut nødvendige, men man kan sætte Condor til
automatisk at koordinere rorene, hvis man ikke har pedaler. Sideglidninger
og kunstflyvning bliver dog først rigtigt godt med pedaler. Man kan til nød
benytte joystickets twist-funktion, men det giver ikke en videre realistisk
oplevelse. Pas på med Condor - jeg begyndte at flyve rigtige svævefly, og
det er svært vanedannende. Det er en stor fordel at have fløjet Condor med
pedaler, hvis man begynder at flyve i den ægte vare.
--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou
Morten Wartou
Thomas Møller Nielsen
2007-10-02 18:17:10 UTC
Hej igen

Mange tak for jeres fine svar. Nu må der handles....
Det bliver et Saitek X52 også må forpedaler lige vente lidt.

mvh Thomas